El meu pati ideal. Nerea Ruiz~
Heu
de dissenyar el vostre pati ideal.
1-
Explorau els recursos que hem consultat a classe:
2-
Definiu les dimensions, zones (tipus de superfícies i textures),
materials i elements (elements d'equilibri, amagatalls, cabanes,
elements per afavorir la fauna) i l'estètica, així com els tipus de
joc que s'hi desenvolupen.
3-
Triau fotos de diferents projectes de pati que vos hagin agradat i
afegiu-los a l'ectivitat.
4-
Justificau per què el vostre pati ideal és un pati educatiu: quines
oportunitats educatives ofereix, quines capacitats es desenvolupen,
beneficis per a la salut, estimulació de la creativitat, cooperació,
cocreació, implicació de les famílies i del conjunt de la
comunitat educativa...
5-
Pujau l'activitat al moodle i feu una entrada al blog.
6-
Heu de comentar almenys una entrada d'un altre grup.
L’estructura,
el disseny i els elements del pati haurien d’afavorir el joc i els
aprenentatges que hi estan vinculats, (segons la web
https://escoles.fundesplai.org/blog/com-fer-mes-natural-i-educatiu-el-pati-de-lescola/)
El
meu pati ideal tendria una superfície entre 90m2 i 100m2. Dins
aquesta àrea trobariem 4 zones, que són: zona pavimentada, zona
tova, zona d'arena i zona de vegetació
·La
zona pavimentada (de ciment o formigó) serà la més gran, ja que
comptarà amb uns 50m2. Dins aquesta zona trobarem jocs pintats al
terra, així com “Piso”,
“3-en-ratlla”, un laberint, “culebres i escales”, una diana
gegant, etc. Aquests són jocs molt dinàmics que motiven als nens a
moure's, i en quant surten al pati es possen a jugar. (Annex 1).
·La
segona zona és tova, i el material seria el cautxú, que és més
resistent que les típiques peçes de goma. Aquesta zona serà d'uns
30m2, i la meitat d'aquesta estaria protegida amb tendals o carpes,
per tal que quan plogui, els nens puguin sortir a jugar.
Hi
trobarem la típica caseta per nens, amb gronxadors, tobogans,
balancins, cotxets, i hi hauria un rocòdrom adaptat a nens.
Jugant
amb el cautxú, fariem desnivells al terra, així com “bots”
petits per tal que els nens es puguin pujar damunt i botar, o inclús
amagar-se darrera d'aquests. (Annex 2).
·La
tercera zona és d'arena. Aquesta estaria tancada amb barreres
baixes, per tal de tenir una excel·lent visió per part dels
professors i educadors. Dintre d'aquest hi hauria els poals i les
pales, així com motllos amb formes geomètriques i figures, així
com camions, grues i carretilles per transportar l'arena. (Annex 3).
·
Finalment, al pati, trobariem d'una zona ajardinada o de vegetació,
comú per als 6 grups de la guarderia, amb fàcil accés i una àmplia
vegetació. Hi trobariem plantes aromàtiques, així com rosers sense
pues, lavanda, camomil·la, etc; (Annex 4) també hi hauria arbustos
com l'azalea, jara-blanca, rododendro... aquests arbres no donen
“fruits”, així evitam la possible ingesta d'aquests per part
dels nens. (Annex 5).
En
quant a arbres, plantariem arbres, com “Delonix
regia”, “Pinsapo” i pins comuns, que són arbres que
proporcionen ombra i són robustos. (Annex 6).
· Altres elements importants per acabar de configurar el pati són els bancs per als educadors i tendals i marquesines.
Fotos
de diferents projectes de pati que vos hagin agradat.
Aquestes
són les propostes de patis ideals, segons els meus gustos i
preferències, ben col·locats, amb molt d'espai i una amplitut
immensa, on els nens es puguin desenvolupar correctament. Tots
aquests estan protegits pels nens, per tal que no es fanguin mal,
així com les columnes estan envoltades d'escuma i els sols són de
cautxú.
El
desenvolupament motriu el realitzen a tot l'espai, però hi ha zones
on desenvolupen unes capacitat més que unesaltres, com per exemple a
l'arener, que practiquen la motricitat fina, mentre que a l'espai
pavimentat practiquen la motricitat gruixada jugant als jocs que hi
ha pintats al terra. Amb els jocs pintats al terra, poden imaginar o
inventar altres jocs, a l'igual que jugar de totes les maneres
possibles.
La
zona natural és bona per la seva salut, pel fet que “respiren”
aire pur, observen els animals i el creixement de les plantes, a
l'igual que els educadors els poden “ensenyar” a cuidar les
plantes, gaudir de l'entorn i respectar el medi ambient.
Amb
un pati així d'enriquidor, els nens senten la necessitat de moure's
per l'espai, botar, córrer, gaudir del temps i de la companyia/
amistat dels altres nens, etc. La capacitat de socialització sempre
està present, tant amb el grup d'iguals com amb els educadors/es.
Webgrafia
Las
10 plantas aromáticas más resistentes y decorativas
[en línia]
10
arboles perennes [en línia]
Árboles
de sombra [en línia]
Arbustos
pequeños para dar color a nuestro jardín [en línia]
¿Cómo
deberia ser el patio de la escuela?
Com
fer més natural i eduactiu el pati de l'escola.
Annexos.
Annex
1: Piso, diana gegant, laberints, culebres i escales i 3-en-ratlla.
Annex
2: Gronxadors, caseta de fusta, rocòdrom, tobogans i balancins.
Annex
3: Poals, pales, motllos amb formes
geomètriques i figures, camions, grues i carretilles.
Annex
4: Rosers, lavanda, camomil·la.
Annex
5: Azalea, jara-blanca, rododendro.
Annex
6: "Delonix
regia”, “Pinsapo” i pins comuns.
M'ha agradat molt que poses les dimensions del pati, ja que així es pot fer una idea més clara de les mesures del pati. Els jocs estan molt ben triats i segur que els infants gaudirien d'aquest lloc. La idea d'adaptar el pati a les persones educadores és molt bona, ja que així el pati tindrà molta seguretat.
ResponEliminaUn pati ha de abundar en vegetació i aquests ha estat molt ben triat a l'hora de tenir això en compte.
A l'opinió personal m'ha agradat que fa referència als espais acltxats on els infants segur que estaran ben protegits per poder investigar el seu voltant.
Aquest pati és un bon pati per gaudir i aprendre, i la idea dels annexos està molt acertada, ja que així ens podem fer una idea de com serà el pati i quins elements tindrà.
Aina Gelabert Gomila