Jocs i cançonetes tradicionals i populars. Nerea Ruiz~
La nostra professora de joc ens va enviar un treball molt curtet, que és el següent:
Activitat.
Aquest
Nadal vos propòs iniciar una activitat que mantindrem fins a final
de curs. Es tracta de que elaborem un fitxer de jocs. Com que aquests
dies és bastant probable que puguem estar en contacte amb els
nostres padrins, padrines, oncles, pares o mares, veinats i veinades
que són com llibres d'història viva... cadascú haurà d'investigar
una mica i cercar cançonetes i jocs populars i tradicionals.
Cada
persona ha
de trobar una cançoneta popular o tradicional i un joc popular o
tradicional.
Si trobau algú de la vostra família i/o un veïnat o una persona
coneguda que vos pugui ensenyar com es canta o com es juga, i vol,
podeu enregistrar-la en àudio i/o vídeo per compartir-ho amb la
resta de la classe.
Com
que ampliam l'activitat fins a passat Sant Antoni, heu d'introduir
almenys una cançoneta relacionada amb Sant Antoni.
Heu
d'emplenar una fitxa descrivint el joc, seguint el model que teniu al
llibre a la pàgina 89.
Heu
de fer una entrada al vostre blog.
A
final de curs disposarem d'un fitxer de jocs i cançonetes ben
assortit que podrem emprar a la nostra tasca com educadors i
educadores!!!
Joc
tradicional.
Nom
del joc: Bote-bote.
|
|
Edat:
A partir dels 5 anys.
|
Duració:
20-30 minuts, depenent del nombre de participants.
|
Nº
de participants: Més de 4.
|
Espai:
Pati.
|
Objectius:
-Establir
amistat amb els altres.
-Desenvolupar/millorar
les capacitats motrius.
|
Tipus
de joc: Tradicional i competitiu.
|
Organització
de l'espai: Ha de ser molt ampli i amb amagatalls i
cantonades.
|
Recursos
necessaris: Una llauna de tomàtiga i un pal.
|
Descripció
del joc: A un lloc amb espai suficient com és el pati de
l'escola, per exemple, els nens possen una llauna de tomàtiga
enmig, i amb un pal, la llençen, amb l'objectiu que mentre una
persona cerca el pot i el retorna al seu lloc, els altres nens/es
s'amagen.
Si
qui els cerca, veu algún dels seus companys, ha d'anar on es
troba el pot, i dir: bote-bote per …........ (nom de la
persona). Si qui pilla, no arriba a temps, l'altra persona es
salva, però si arriba a temps a dir la frase, és qui es haurà
d'encalçar a la pròximapartida.
|
|
Indicadors
d'avaluació:
-Han
participat tots els nens/es?
-Ha
hagut conflictes?
-Els
han resol ells sols?
-Han
demostrat interés per l'activitat?
|
Possibles
modificacions:
-En
el cas de nens amb dificultats visuals, podem fer que vaguin per
parelles de la mà.
-En
el cas de nens amb dificultats motrius, tots podrien anar a
meu-moix, o només amb una cama.
|
Nom
de la glossa: Sa madona.
|
||
Edat:
A partir de 4 anys.
|
Nº
de participants: Tots els
possibles.
|
Duració:
3-5 minuts.
|
Descripció
de la glossa:
S'altre
dia, sa criada,
va
pixar a dins un tassó,
i
li va dir a n'es senyor:
“Vat
aquí sa llimonada!”.
|
||
Possibles
modificacions: Les glosses
es poden cantar de mil maneres, però és inapropiat modificar
aquelles que ja es troben arrelades a la nostra cultura.
|
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada