Jocs i cançonetes tradicionals i populars. Nerea Ruiz~

La nostra  professora de joc ens va enviar un treball molt curtet, que és el següent: 

Activitat.
Aquest Nadal vos propòs iniciar una activitat que mantindrem fins a final de curs. Es tracta de que elaborem un fitxer de jocs. Com que aquests dies és bastant probable que puguem estar en contacte amb els nostres padrins, padrines, oncles, pares o mares, veinats i veinades que són com llibres d'història viva... cadascú haurà d'investigar una mica i cercar cançonetes i jocs populars i tradicionals.
Cada persona ha de trobar una cançoneta popular o tradicional i un joc popular o tradicional. Si trobau algú de la vostra família i/o un veïnat o una persona coneguda que vos pugui ensenyar com es canta o com es juga, i vol, podeu enregistrar-la en àudio i/o vídeo per compartir-ho amb la resta de la classe.
Com que ampliam l'activitat fins a passat Sant Antoni, heu d'introduir almenys una cançoneta relacionada amb Sant Antoni.
Heu d'emplenar una fitxa descrivint el joc, seguint el model que teniu al llibre a la pàgina 89.
Heu de fer una entrada al vostre blog.
A final de curs disposarem d'un fitxer de jocs i cançonetes ben assortit que podrem emprar a la nostra tasca com educadors i educadores!!!


Joc tradicional.
Nom del joc: Bote-bote.
Edat: A partir dels 5 anys.
Duració: 20-30 minuts, depenent del nombre de participants.
Nº de participants: Més de 4.
Espai: Pati.
Objectius:
-Establir amistat amb els altres.
-Desenvolupar/millorar les capacitats motrius.

Tipus de joc: Tradicional i competitiu.
Organització de l'espai: Ha de ser molt ampli i amb amagatalls i cantonades.
Recursos necessaris: Una llauna de tomàtiga i un pal.
Descripció del joc: A un lloc amb espai suficient com és el pati de l'escola, per exemple, els nens possen una llauna de tomàtiga enmig, i amb un pal, la llençen, amb l'objectiu que mentre una persona cerca el pot i el retorna al seu lloc, els altres nens/es s'amagen.
Si qui els cerca, veu algún dels seus companys, ha d'anar on es troba el pot, i dir: bote-bote per …........ (nom de la persona). Si qui pilla, no arriba a temps, l'altra persona es salva, però si arriba a temps a dir la frase, és qui es haurà d'encalçar a la pròximapartida.
Indicadors d'avaluació:
-Han participat tots els nens/es?
-Ha hagut conflictes?
-Els han resol ells sols?
-Han demostrat interés per l'activitat?
Possibles modificacions:
-En el cas de nens amb dificultats visuals, podem fer que vaguin per parelles de la mà.
-En el cas de nens amb dificultats motrius, tots podrien anar a meu-moix, o només amb una cama.




Nom de la glossa: Sa madona.
Edat: A partir de 4 anys.
Nº de participants: Tots els possibles.
Duració: 3-5 minuts.
Descripció de la glossa:
S'altre dia, sa criada,
va pixar a dins un tassó,
i li va dir a n'es senyor:
Vat aquí sa llimonada!”.
Possibles modificacions: Les glosses es poden cantar de mil maneres, però és inapropiat modificar aquelles que ja es troben arrelades a la nostra cultura.












Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Mi Patio Ideal!!!

El meu pati ideal. Nerea Ruiz~

El meu pati ideal. Antònia Ferrer Barceló.